زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 10:57 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 93
نویسنده پیام
vahiddgn آفلاین



ارسال‌ها : 14
عضویت: 29 /5 /1397
هوش مالی
تعریف هوش مالی
شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که هوش مالی چیست ؟ همان طور که ” آی کیو ” یا همان بهره‌ی هوشی ، سطح کلی هوش شما را مشخص می‌کند ، و ” ای کیو ” یا همان هوش هیجانی ، میزان توانایی‌ شما در کنترل هیجان‌های خودتان را نشان می دهد ، بهره‌ی شما از هوشی مالی ، به این معنی است که شما قادر هستید تصمیمات مالی هوشمندانه‌تری اتخاذ می‌کنید و اقدامات درست‌تری برای بهبود شرایط مالی‌تان انجام می‌دهید.
افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند ! یک خبر خوب برایتان داریم و آن ، این است که هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد .تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید . در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . در ادامه این مقاله ، تعدادی از این تکنیک ها را با هم مرور می کنیم .۱ ) در انجام وظایفی که دارید ، کوتاهی نکنید و از دستورات مافوقتان پیروی کنید۲ ) خودآموزی کنید ۳ ) فکرتان را عوض بکنید۴ ) زمانتان را به بهترین وجه ممکن سپری کنید۵ ) دائما با مدیران مالی موفق در تعامل باشید۶ ) دائما استراتژی‌ های مالی جدیدتر را یاد بگیریدبه طور خلاقه ۷ گام را برای شما نام می بریم تا یک به یک آن ها را پشت سر بگذارید و به موفقیت برسید :گام اول = به خود شناسی و خود آگاهی برسید و از همه مهارت ها و هنرهایی که دارید ، یک لیست تهیه کنید .
گام دوم = فرصت ها را ببینید و به سرعت آن ها را شناسایی کنید . ترستان از رو به رو شدن با موقعیت های جدید را کنار بگذارید .گام سوم = فرصت‌هایی که برایتان پیش می آید را با توجه به نقاط قوت‌ خودتان به فرصت هایی برای درآمد زایی تبدیل کنید .گام چهارم = خرجتان را کم تر از دخلتان بکنید تا بتوانید روزانه مبلغی را ذخیره کنید .گام پنجم = شروع به پس ‌انداز کردن بکنید .گام ششم = مبالغی که پس انداز کرده اید را سرمایه‌گذاری بکنید .گام هفتم = مکررا این ۶ مرحله ای که برایتان توضیح دادیم را تکرار بکنید .نتیجه گیریدر تعریف هوش مالی آمده است که افراد با هوش‌مالی بالا دقیقا می‌فهمند که برای مدیریت پول خود‌شان چه‌کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام بدهند . هر شخصی می‌تواند هوش مالی خودش را با انجام تمریناتی افزایش بدهد و برای این ‌کار هم حتما لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد . تنها کافیست که رویای بهتر شدن اوضاع مالی تان را در سر داشته باشید و بخواهید که آن را به حقیقت بپیوندید .در تعریف هوش مالی ، بدون توجه به این که فرد ، درآمدش را از چه راهی به دست می آورد و چه مقدار پول اولیه دارد ، راهکارهایی برای افزایش هوش مالی و در نتیجه ، درآمد زایی اش و مدیریت این پول ها آمده است . مدیرانی که هوش مالی بالاتری دارند ، از تمامی لحظات زندگی خود‌شان برای یادگیری بیشتر بهره می برند . برای این که بتوانید پول خودتان را با موفقیت مدیریت بکنید ، باید شروع بکنید به الگو برداری کردن از رفتارها و عادات و کارها و روش های افرادی که پیش از شما این راه پر پیچ و خم را طی کرده اند .شما باید به شغلی که دارید و وظایفی که بر عهده دارید ، به عنوان ابزاری برای افزایش پولتان و رسیدن به ثروتی که در سر دارید بیاندیشید . در چنین شرایطی تلاش شما روز به روز افزایش پیدا می کند و در نتیجه ، هوش مالی شما تقویت می شود.منبع: وبسایت ماهان تیموری

چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 11:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | هوش مالی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS